Day 70: Let’s go to Rajasthan

India

Traveling through India turned out to be even more complicated and less straightforward than we imagined.  We had an idea that it was going to be difficult at times, but after spending hours online trying to buy our first train ticket and then getting the runaround at the train station, we determined there had to be another way.  So we found a travel agency that set us up with a 15 day tour around the popular state of Rajasthan and other northern Indian destinations on our list.  We did the math and ended up paying a bit more than if we had traveled independently, but we reasoned that the extra money would be worth it if we didn’t have to worry about transport and accommodations and only had to negotiate one price with the company.  We spent most of the first day in the car on the way to Bikaner which is about 310 miles from Delhi.  The next day we visited the city’s fort, got pooped on by pigeons, and saw a Bollywood movie scene being shot outside.  By the time we arrived in the next city of Jaisalmer, it was late afternoon and we had a guided tour of the fort there.  It is one of the largest in the world and is the only living fort in India with shops, hotels, and houses within its walls.  There are more than 5,000 people that call it home and most of them were making preparations for the Diwali festival that was going on that night.  After the long day, we had no issue sleeping through the “festival of lights” that is celebrated with fireworks.

Viajar pela Índia esta sendo mais complicado e menos simples do que imaginávamos. Uma hora é o website que não funciona, e não dá para comprar a passagem de trem. Na estação, nossa, é uma loucura de pessoas, filas, ou não tem trem disponível. Tentamos ir na agência de turismo e todos querendo nos passar a perna. Colocamos na ponta do lápis os nossos gastos com transporte e acomodação, e mesmo gastando um pouco mais, decidimos fazer um pacote com uma empresa e ter o conforto de ficar dentro do carro com um chauffeur, alguém fala a lingua nativa, sem contar na segurança e tranquilidade para aproveitar mais as cidades. Faremos uma volta no estado de Rajastão e outros destinos no norte da Índia. Passaremos em 11 cidades em apenas 15 dias, depois vamos encarar um trem de 26 horas até chegarmos a Mumbai. A maior parte do primeiro dia foi no carro a caminho de Bikaner, que é cerca de 310km de Delhi. No dia seguinte visitamos o forte da cidade e além de muito interessante, o pombo  carimbou nossa mochila, é claro! Sorte é o que não nos falta! No caminho para a próxima cidade, vimos o movimento, e um filme estilo Bollywood estava sendo gravado alí mesmo nas redondezas. Chegamos em Jaisalmer já no fim da tarde e nosso guia turístico já nos aguardava para nos levar no forte da cidade. Sendo um dos maiores fortes do mundo, ele é o único que tem pessoas que vivem dentro de seus muros. Há mais de 5.000 pessoas, sem contar no comércio e pousadas,  e todos estavam super empolgados para celebrar o festival de Diwali naquela noite. As decorações nas casas, as roupas das pessoas, e nos cocos das vacas (isso mesmo, maior nojo – eles colocam incenso, brincos, pintam com tinta e tudo mais) não iremos esqueçer tão fácil. Na Índia tudo é possível!!!